انواع لوگو و سبک های طراحیآن

انواع لوگو و سبک های طراحی لوگو

چکیده : نگرش به برند،یک مفهوم مهم مرتبط با رفتار مصرف کننده دارد.انتخاب درست نام و لوگویی مرتبط و با طراحی خاص میتواند باعث فروش محصول یا خدمات گردد .لوگویی مناسب منجر به تقویت حس مصرف کننده میشود. با توجه به اینکه لوگو از جمله دارایی ارزشمند یک برند است ، درصورت طراحی مناسب ، سبب ایجاد نگرشی مثبت در نگرش مشتریان به برند میشود .

کلید واژه : لوگو ،آرم ، نشانه شناسی ، هویت بصری ، برند.

مقدمه : ابتدا بهتر است تعریف لوگو را بیان کنیم تا با مفهوم درست لوگو و ارم اشنا شوید.  لوگو ، آرم و نشانه نمادی برای نشان دادن کسب و کار شماست. لوگوی مناسب باید مفهوم درست کسب و کار شما را با یک نگاه به مخاطب القا کند. آرم از نظر اعتبار همانند امضاء شخصی و حقیقی شماست . لوگو یک تصویر و شکل نیست بلکه نماینده و مجسم کننده یک سازمان است . طراحی لوگو و آرم نیازمند داشتن تخصص و سابقه کاری در این زمینه است . چراکه نداشتن تخصص و سابقه در طراحی سبب شکست خوردن و نابود شدن بازار هدف کسب و کار خواهد بود و نه تنها سبب جذب مخاطب کسب و کار نخواهد شد بلکه سبب بی اعتمادی به کار و کسب شما نیز میشود . یکی از دشوار ترین شاخه های طراحی ، طراحی لوگو میباشد . سابقه لوگو  به زمان های دور برمی گردد. انسان های نخستین برای انتقال مفاهیم علائمی چه به اختصار و چه به صورت شکل نماد هایی بر روی دیوار حک میکردنند. . یک لوگوی حرفه ای و مناسب علاوه بر زیبایی ، به هیچ لوگو یی شبیه نمی باشد و به راحتی بتوان آن را به صورت سیاه و سفید نیز استفاده کرد. برای اینکه به اهمیت لوگو پی ببرید ، تنها کافی است این نکته را بدانید که طرح لوگو شما ، در کنار کلیه تبلیغات شما چه تلویزیونی و چه چاپی( کارت ویزیت ،  پوستر و …) به نمایش گذاشته می شود.  

چرا باید برای خود لوگو طراحی کنیم ؟

  • طراحی لوگو به شما کمک میکند که بهتر شناخته شوید.
  • طراحی لوگو به شما هویت می بخشد.
  • طراحی لوگو اعتماد ایجاد می کند.
  • طراحی لوگو استواری برند را نشان می دهد.
  • طراحی لوگو زیبایی را به کسب و کار شما می دهد.
  • طراحی لوگو تنها راه جذب مشتری است.

نرم افزار های طراحی لوگو ؟

طراحی لوگو پس از انجام بر روی کاغذ توسط نرم افزار های طراحی به صورت گرافیک پیاده سازی می شود . نرم افزار های مورد استفاده برای پیاده سازی شامل وکتوری و برداری هستند . گرچه نرم افزار های بسیاری برای طراحی وجود دارد اما نرم افزار های رایج و اختصاصی  طراحی لوگو ، ایلوستریتور و کورل می باشد .

انواع سبک لوگو :

1- مونوگرام : استفاده از حروف اسم به صورت اختصار . در طراحی این گونه لوگو ها از فونت های آماده در بازار استفاده نمی شود و تک تک حروف لوگو به شکلی زیبا و منحصر به فرد توسط طراح لوگو ، طراحی می شود . مثل LG

2- تایپوگرافی: استفاده از اسم کامل کمپانی که با گونه ای خاص و زیبا بدون استفاده از فونت طراحی می شود.  مثل Google

3- نمادین : استفاده از ایکون و اشکال همانند لوگو اندروید ، تویتر ، اپل ، تیوتا

4-انتزاعی: شامل نمادی است که یک مفهوم خاص را دارا می باشد

5-لوگوی مسکات : طراحی به صورت کاراکتر شخصیت

6-نشانه گذاری : شامل متن و یک شکل یا ایکون می شود که لوگوی پیچده ای محسوب شده و عموما کاربرد ندارد .

7-لوگوهای ترکیبی : ترکیبی از حالات قبلی است و بیشترین کاربرد  را دارد

ویژگی لوگو مناسب :

1-  لوگوی ارزان قیمت لزوما به معنای سطح کیفی طراحی پایین نیست اما باید توجه داشت لوگو و آرم طراحی شده کپی نباشد چراکه شما شاید قصد ثبت لوگو و برند خود باشید . لوگو و آرم کپی که بیشتر توسط سود جویان ارائه میشود فاقد اعتبار خواهد بود و در فرایند ثبت با مشکل برخورد خواهید کرد . و هزینه بیشتری برای طراحی متحمل خواهید شد.

2- قابلیت سیاه و سفید شدن را داشته باشد . گرچه رنگی بودن لوگو جذابیت بصری خاصی به لوگو میبخشد و انتخاب رنگ مناسب با برند و معنا و مفهوم خاصی به لوگو میبخشد.

3- با فونت مناسب و خوانا ارائه شود .

4- وکتوری و برداری باشد زمانی اهمیت این موضوع نمایان می شود که بخواهید لوگوی خود را در ابعاد بزرگ نمایش دهید . برداری نبودن آن سبب افت کیفیت آن می شود . استفاده از نرم افزار استاندارد طراحی لوگو که خاص طراحی لوگو هستند از اهمیت بالایی در طراحی دارد. توصیه میشود از نرم افزار های پیکسی که در بزرگ نمایی با مشکل افت کیفیت همراه است همانند فتوشاپ استفاده نشود .در طراحی با نرم افزار های طراحی لوگو قوی ایلوستریتور و کورل به این  مشکل برنخواهیدخورد.   

5- سبک درست لوگو و مناسب کسب و کارتو انتخاب کن . در طراحی به این نکته باید توجه کرد گاها یک سبک لوگو برای یک نوع فعالیت مناسب باشد و در فعالیت دیگر نامناسب باشد

6-هرچه لوگو ساده تر بهتر. حال ممکن است این  سوال در ذهن شما تشکیل شود چرا؟ باید به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی طراحی لوگو، برقراری ارتباط بین مخاطبین و شرکت یا محصول است. و هدف مهم تر ماندگار کردن آن در ذهن مخاطب است .

امروزه با کمی گشت و گذار در دنیای وسیع وب و مشاهده و سرچ وب سایت های متفاوت در زمینه طراحی لوگو، به کلماتی برخورد خواهیم کرد که شاید کمی تعجب آور باشند مانند طراحی لوگو ارزان، لوگوی رایگان …

شاید این جمله به گوشتان رسیده باشد که هرچقدر پول بدهی آش میخوری ! این گونه وبسایت ها با ارائه یک لوگو برای چندین فعالیت و کسب و کار درآمد زایی میکنند اینگونه لوگو ها فاقد اعتبار بوده و در ثبت به مشکل خواهید خورد.و مطمعنا مجبور به متحمل هزینه مجدد برای لوگو خواهید شد.  

با افتخار شرکت طراحی و آکادمی طاچل  آماده ارائه خدمات طراحی لوگو و … به شما است و در این راه به شما مشاوره رایگان خواهد داد تا یک برند یک پارچه و حرفه ای برای خود داشته باشید. هدف ما طراحی یک لوگو اصولی با استفاده از قوانین و تحقیق در مورد بازار کاری شما است.

 

درباره ما

طاچل نام تیم طراحی قدرتمندی در ایران است که با بکار گیری افراد مجرب در این تیم خدمات طراحی آموزش گرافیک را  بصورت کاملا حرفه ای انجام میدهد.

اعتماد به ما

اعتماد؛ ساختنش سال‌ها طول میکشه، تخریبش چند ثانیه و ترمیمش تا ابد…

ما در شبکه های اجتماعی

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید

سبد خرید

بستن (Esc)

ورود

بستن (Esc)

Scroll To Top